Acum citiva ani am scris un articol despre managerul de proiect, despre cit de importanta este comunicarea in proiecte, si de ce managerii de proiect trebuie sa-si dezvolte aceasta abilitate. Spune-am si atunci ca aceasta abilitate se dobindeste in timp, cu multa rabdare, determinare si nu este "un dar" cu care ne nastem.
Comunicarea este parte componenta a unui stil personal de lucru in relatiile cu oamenii. Managerii de proiect buni, care se bucura de succes au o mare varietate de stiluri personale.
Stiluri de management de proiect sunt nenumarate si nu exista nici un tip anume de atitudine interpersonala si stil de abordare despre care sa se poata spuna ca asigura un succes garantat. Am intilnit multi manageri de proiect cu firi meditative si inclinate spre introspectie; altii care sunt extravertiti si nu se pot abtine sa nu comunice tot timpul; unii care isi fac meseria eminamente prin buna cunoastere a tehnologiei si folosind instrumentele analizei logice, pentru a-i conduce pe oameni spre concluzia corecta; si altii care construiesc o echipa unita, dirijata prin consens spre realizarea obiectivelor urmarite, fara a intra in detalii. Lista abordarilor si optiunilor posibile este infinita. Nu exista un singur stil personal de lucru cu oamenii care , aplicat judicios, sa faca din cineva un bun manager de proiect.
Eu personal cred ca exista unele metode de interactiune care ar trebui evitate si altele care din contra ar trebui amplificate, exploatate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu