marți, 3 noiembrie 2009

Despre timp si managementul lui

Incep prin a va spune ce aud in jurul meu relativ des la manageri de proiecte (deopotriva cu mai multa experienta sau mai putina): « Daca o zi ar avrea 25 de ore.... ».

Hm, oare avem nevoie de 25 de ore ? sau avem nevoie sa ne gestionam cu atentie timpul, prioritatile, sa delegam mai des.

Timpul !! da, Managementul timpului nostru. Vital in proiecte, de foarte multe ori managerii de proiecte se concentreaza in a se dezvolta in partea asa numita hard (instrumente, tehnici, etc) si mai putin in dezvoltarea soft. Sunt de acord ca cele doua sunt importante deopotriva, important este sa gasim echilibrul intre cele doua pentru ca altfel vom fi in situatia in care o problema de comunicare (de exemplu) o sa o abordam cu elemente hard, pentru ca acolo avem expertiza, si ne este la indemina.
Ce am invatat eu – apropo de timp :

Există două motto-uri ce promovează un management al timpului eficient.

Primul se referă la numărul de lucruri pe care dorim să le realizăm sau să le includem în agenda zilei noastre. Sunt totuşi prea multe elemente care concurează pentru timpul şi atenţia noastră. Aşadar, diminuaţi numărul stimulilor care generează presiune atenţiei dumneavoastră. Lăsaţi mai mult timp şi energie pentru a vă concentra pe sarcinile care vă merită cu adevărat atenţia.

Un mit al managementului timpului susţine că fiecare problemă/situaţie trebuie tratată în parte. Desigur, această supoziţie este de-a dreptul caraghioasă, ea presupunând că toate aceste „frânturi” ar trebuie să genereze aceeaşi presiune asupra timpului dvs. Ea induce, de asemenenea, ideea că fiecare problemă trebuie tratată imediat. Singura persoană care poate gestiona toate documentele deodată este postaşul.

În loc să încercaţi să trataţi în mod egal solicitările cu care vă confruntaţi, poate ar fi mult mai util să le abordaţi clasificându-le în două categorii: cele lipsite de valoare şi cele critice. În altă ordine de idei, evitaţi să luaţi în considerare problemele inutile şi concentraţi-vă asupra celor critice.

Cel de-al doilea light motiv al managementului timpului vizează sincronizarea. Prezentul reprezintă cel mai important moment al zilei dumneavoastră de lucru. Ceea ce faceţi acum va determina cât de productivă vă va fi întreaga zi. „Acum” este cel mai potrivit moment pentru acţiune. „Acum” este timpul cel mai bun pentru a fi eficient. Trebuie să vă întrebaţi în mod constant: „Care este cea mai mare şi cea mai bună modalitate de utilizare a timpului meu chiar în acest moment?”

Sesizaţi momentul, veţi fi recompensaţi în timp..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu